Regulamin

REGULAMIN

USŁUG ŚWIADCZONYCH ZA POŚREDNICTWEM PLATFORMY ZAMÓWIENIOWEJ B2B

DOSTĘPNEJ POD ADRESEM: www.B2B.zielonysklep.pl

Niniejszy dokument, który to został sporządzony przez ZIELONYSKLEP.PL J. P. PRZYBYŁ Spółka jawna z siedzibą we Wrocławiu określa zasady oraz warunki na podstawie których są świadczone usługi za pośrednictwem platformy zamówieniowej B2B dostępnej pod adresem: www.B2B.zielonysklep.pl.

1. DEFINICJE

Lp.Pojęcie:Definicja;
1.Użytkownik lub Klientosoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne nadają zdolność prawną będąca Przedsiębiorcą, która korzysta z usług świadczonych za pośrednictwem Platformy.
2.Konsumentosobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
3.Zielony Sklep, Spółka lub Sprzedawca spółka pod firmą ZIELONYSKLEP.PL J. P. Przybył Spółka jawna z siedzibą we Wrocławiu, ul. Krakowska 141-155, 50-428 Wrocław, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000303468, NIP: 9111947865, REGON: 020742832, BDO: 000587201
4.Regulamin lub Regulamin platformy zamówieniowej B2Bniniejszy dokument.
5.Przedsiębiorca na prawach konsumentaosoba fizyczna, o której mowa w art. 7aa Ustawy o prawach konsumenta, tj. osoba zawierająca Umowę sprzedaży z Zielonym Sklepem, która to jest bezpośrednio związaną z prowadzoną przez tę osobę działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tę osobę działalności gospodarczej, która to ustalona jest na podstawie aktualnej informacji z CEIDG.
6.Platforma lub Platforma Zamówieniowa B2B lub Strona internetowaPlatforma zamówieniowa B2B o charakterze zamkniętym, dostępna pod adresem internetowym: www.B2B.zielonysklep.pl za pośrednictwem, której Spółka świadczy usługi opisane w Regulaminie.
7.Produkt lub Towarrzecz ruchoma oferowana do sprzedaży w określonej objętości lub ilości za pośrednictwem Sklepu internetowego lub, która stanowi przedmiot umowy sprzedaży zawieranej za pośrednictwem Sklepu.
8.Zamówienieoświadczenie woli złożone przez Klienta, którego celem jest zawarcie umowy sprzedaży Produktu lub Produktów oferowanych do sprzedaży przez Spółkę za pośrednictwem Sklepu.
9.Kontonieodpłatna funkcjonalność Platformy za pomocą, której Użytkownik może dokonywać określonych działań w ramach Platformy (składanie Zamówień, podgląd historii złożonych Zamówień itd.), a które to może być założone dla konkretnej osoby i które jest do niej przypisane.
10.Newsletterwiadomość e-mail zawierające informacje o nowych lub aktualnych produktach i usługach Spółki wysyłana w określonych przez Spółkę okresach czasu do osób, które uprzednio wyraziły zgodę na otrzymanie informacji handlowych na wskazany przez nie adres e-mailowy.
11.Koszyknieodpłatna funkcjonalność Platformy za pomocą, której Użytkownik może tymczasowo zapisać wybrane przez siebie Produkty w wirtualnej przestrzeni udostępnianej przez Platformę celem ich obejrzenia lub np. zakupu.
12.Polityka Prywatnościdokument określający zasady przetwarzania danych osobowych oraz ich ochrony przez Spółkę, funkcjonujący pod nazwą: Polityka prywatności dotycząca przetwarzania danych osobowych przez www.B2B.zielonysklep.pl.
13.Polityka Plików Cookiesdokument określający wykorzystywane przez stronę internetową: www.B2B.zielonysklep.pl pliki Cookies oraz cele dla których są wykorzystywane.
14.Ustawa o świadczeniu usług drogą elektronicznąustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r., poz. 1204)
15.Ustawa o prawach konsumentaustawa z dnia 28 stycznia 2020 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2021 r., poz. 2105)
16.Kodeks Cywilnyustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2023 r., poz. 326)
17.Umowa sprzedażyumowa sprzedaży zawierana przez Klienta ze Spółką za pośrednictwem Sklepu (tj. na odległość, poza siedzibą Spółki), której przedmiotem są Produkty oferowane za pośrednictwem Platformy.
18.Umowa lub umowa o świadczenie usług drogą elektronicznąumowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawarta pomiędzy Użytkownikiem a Spółką poprzez dokonanie czynności niezbędnych do uzyskania statusu Użytkownika.
19.Przedsiębiorcaosoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
20.Sklep internetowysklep internetowy prowadzony w formie elektronicznej przez Spółkę, który to jest dostępny na Platformie, za pośrednictwem którego Spółka świadczy również usługi opisane w Regulaminie.
  1. ZASADY OGÓLNE
  1. Administratorem Platformy jest spółka pod firmą: ZIELONYSKLEP.PL J. P. Przybył Spółka Jawna z siedzibą we Wrocławiu, ul. Krakowska 141-155, 50-428 Wrocław, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000303468, NIP: 9111947832, REGON: 020742865, BDO: 000587201, e-mail: pytanie@zielonysklep.pl.
  2. Regulamin określa zasady i warunki korzystania z Platformy, w tym zasady i tryb zawierania Umów sprzedaży przez Klientów ze Spółką za pośrednictwem Platformy Zamówieniowej B2B.
  3. Postanowienia Regulaminu mają zastosowanie wyłącznie do Użytkownika będącego Przedsiębiorcą, który ma zarejestrowane Konto na Platformie. Regulamin nie odnosi się do Konsumentów, tj. do stosunków prawnych zawieranych z Konsumenta przez Spółkę.
  4. Przed rozpoczęciem korzystania z Platformy każdy Użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu. Rozpoczęcie korzystania z Platformy jest jednoznaczne z potwierdzeniem przez Użytkownika zapoznania się z Regulaminem oraz zobowiązaniem się do przestrzegania jego postanowień.
  5. Regulamin należy rozumieć również jako regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r., poz. 1204).
  6. Platforma Zamówieniowa B2B przeznaczona wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników, którzy są Przedsiębiorcami.
  7. Regulamin określa również następujące zagadnienia:
  1. zasady oraz warunki sprzedaży Produktów za pośrednictwem Platformy (www.B2B.zielonysklep.pl);
  2. zasady oraz warunki świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy (www.B2B.zielonysklep.pl);
  3. rodzaje funkcjonalności oferowanych za pośrednictwem Platformy (www.B2B.zielonysklep.pl);
  4. tryb postępowania reklamacyjnego;
  5. warunki zawierania oraz rozwiązywania umów o świadczenie o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  1. ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
  1. Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne, tym samym Użytkownik nie uiszcza żadnej opłaty za korzystanie z usług oraz funkcjonalności dostępnych za pośrednictwem Platformy. Wskazuje się, że brak odpłatności dotyczy co do zasady korzystania z Platformy, natomiast zawarcie za pośrednictwem Platformy umów lub umowy (np. Umowy sprzedaży) będzie odpłatne, o czym szczegółowo w dalszej treści Regulaminu.
  2. Korzystanie z Platformy jest dobrowolne, przy czym aby Użytkownik mógł korzystać z Platformy musi spełnić określone wymagania, które to są następujące:
  1. Użytkownik musi posiadać aktywne połączenie pomiędzy urządzeniem stacjonarnym lub mobilnym Użytkownika, a siecią Internet (dostęp do Internetu);
  2. korzystać z urządzenia stacjonarnego lub mobilnego, które ma zainstalowaną przeglądarkę internetową np.: Chrome wersja: 102.0, Firefox 96.0.3., Opera 83, Microsoft Edge 101 lub nowsze wersje ww. przeglądarek;
  3. korzystać z urządzenia stacjonarnego lub mobilnego, które umożliwia wykorzystywanie technologii niezbędnych do prawidłowego korzystania z Platformy oraz wyświetlania jej treści, tj.: Java, JavaScript, XML, PHP, pliki Cookies, HTML;
  4. Użytkownik musi mieć założone Konto na Platformie.
  1. Zielony Sklep nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne związane z urządzeniem stacjonarnym lub mobilnym z którego korzysta Użytkownik, ani za problemy dotyczące wykorzystywanej przez niego sieci Internet.
  2. Użytkownik korzystając z Platformy zobowiązany jest do korzystania z niej zgodnie z jej przeznaczeniem, w tym w sposób zgodny z treścią Regulaminu, przepisami powszechnie obowiązującego prawa oraz zasadami współżycia społecznego.
  3. Użytkownik korzystając z Platformy nie może:
  1. ingerować w jakikolwiek sposób w Platformę lub jej go kod, ani czynić jakichkolwiek zmian, których wprowadzenie nie jest wprost dozwolone poprzez „interface” Użytkownika. W szczególności zabronione jest wprowadzanie jakichkolwiek zmian, które mogłyby spowodować zakłócenie działania Platformy;
  2. dostarcza
  3. wprowadza
  4. przesyła
  5. lub udostępnia
  6. w jakikolwiek sposób treści o charakterze bezprawnym, obraźliwym, naruszającym jakiekolwiek dobra osobiste innych osób lub podmiotów, godzących w określone poglądy czy uczucia/przekonania religijne;
  7. w miejscach, w których mogą być podane dane osobowe lub inne informacje, podawać informacje nieprawdziwe, w tym podawać dane osobowe innych osób, bez ich uprzedniej wyraźnej zgody.
  8. Zielony Sklep wskazuje, że dostęp do Platformy, jak i korzystanie z niej może zostać czasowo utrudnione lub uniemożliwione, w przypadku wystąpienia awarii technicznych, bądź czasowego wyłączenia dostępu do Platformy przez Zielony Sklep co może mieć miejsce w przypadku potrzeby przeprowadzenia stosownych prac serwisowych lub podjęcia innych niezwłocznych czynności.
  1. USŁUGI ŚWIADCZONE POPRZEZ PLATFORMĘ
  1. Za pośrednictwem Platformy Zielony Sklep świadczy następujące rodzaje usług na rzecz Użytkowników, tj.:
  1. możliwość założenia konta oraz dostęp do niego;
  2. możliwość przeglądania oraz wyszukiwania przez Użytkowników Produktów znajdujących się na Platformie;
  3. możliwość złożenia Zamówienia;
  4. możliwość zapisania się do Newslettera;
  1. Zielony Sklep wskazuje, że ww. usługi świadczone drogą elektroniczną są bezpłatne, z zastrzeżeniem obowiązku uiszczenia ceny przez Klienta, w przypadku zawarcia przez niego ze Spółką Umowy sprzedaży Produktu lub Produktów oferowanych za pośrednictwem Platformy.
  2. Zielony Sklep wskazuje, że skorzystanie z ww. usług może wymagać od Użytkownika spełnienia innych warunków aniżeli już uprzednio wskazanych, w tym podjęcia stosownych czynności takich jak np. wypełnienie formularza interaktywnego lub podanie adresu e-mailowego w przypadku chęci zapisania się do Newslettera, o czym szczegółowo poniżej.
  1. STATUS UŻYTKOWNIKA ORAZ ZAWARCIE UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTORNICZNĄ, W TYM JEJ ROZWIĄZANIE
  1. UżytkownikiemPlatformy może zostać każda osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne nadają zdolność prawną, a która jest Przedsiębiorcą i posiada Konto w Platformie.
  2. Zielony Sklep wskazuje, że z chwilą rozpoczęcia korzystania z Platformy, w tym zarejestrowaniem Konta na Platformie przez Użytkownika, Użytkownik akceptuje treść Regulaminu, w tym wyraża zgodę na świadczenie przez Zielony Sklep na jego rzecz usług, o których mowa w Regulaminie oraz oświadcza, że jest Przedsiębiorcą w tym, że wszelkie czynności prawne dokonywane za pośrednictwem Platformy ze Spółką będzie dokonywał jako Przedsiębiorca.
  3. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierana jest przez Spółkę z Użytkownikiem w chwili zarejestrowania przez Użytkownika Konta na Platformie, a w przypadku innych usług świadczonych drogą elektroniczną w momencie ich zawarcia – co zostało szczegółowo opisane w dalszej treści Regulaminu. Wskazuje się, że stanie się Użytkownikiem Platformy, w tym zawarcie Umowy następuje z chwilą, o której mowa powyżej.
  4. W momencie zawarcia Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną Użytkownik związany jest treścią Regulaminu, a Spółka zobowiązuje się do nieodpłatnego świadczenia na jego rzecz usług opisanych w Regulaminie. Wskazuje się, że zakres usług świadczonych na rzecz Użytkownika zależny jest od jego wyborów, tj. np. od tego czy zapisze się na Newsletter.
  5. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierana jest z Użytkownikiem na czas nieokreślony.
  6. Zawarcie Umowy nie jest tożsame z zawarciem jakiejkolwiek innej umowy (np. Umowy sprzedaży) i dotyczy jedynie usług oferowanych za pośrednictwem Platformy. Szczegółowe usługi świadczone drogą elektroniczna za pośrednictwem Platformy zostały opisane poniżej.
  7. Użytkownik, który zawarł Umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną ze Spółką jest uprawniony do rozwiązania tej umowy, tj. jej wypowiedzenia bez podawania przyczyny w każdym czasie. Powyższe uprawnienie przysługuje również Spółce. Wypowiedzenie ww. umowy następuje bez okresu wypowiedzenia.
  8. Zielony Sklep wyjaśnia jednak, że Użytkownikowi nie przysługuje prawo odstąpienia lub wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zawartej przez Użytkownika z Zielonym Sklepem w sytuacji gdy usługi świadczone za pośrednictwem Platformy zostały już wykonane, a Użytkownik wyraził na ich wykonanie wyraźną zgodę, przy czym przed rozpoczęciem świadczenia ww. usług Użytkownik został poinformowany o utracie prawa do odstąpienia ww. sytuacji.
  9. Oświadczenie dotyczące Umowy Użytkownik może złożyć poprzez Stronę, korzystając z uwidocznionych na Platformie danych kontaktowych, czy to w formie elektronicznej – e-mailem na adres: pytanie@zielonysklep.pl czy tradycyjnej w siedzibie Spółki lub listem.
  10. Proszę pamiętać, że oświadczenie o odstąpieniu od umowy musi zawierać co najmniej dane umożliwiające identyfikacje danego Użytkownika jako Przedsiębiorcy, np. imię, nazwisko i adres e-mail, nr NIP lub nazwę podmiotu (Przedsiębiorcy) oraz nr NIP.
  11. Bez względu na powyższe Spółka w przypadku naruszenia przez Użytkownika jakiegokolwiek postanowienia Regulaminu może rozwiązać ww. umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia.
  12. W celu skorzystania ze swoich uprawnień, Użytkownik może skorzystać ze wzoru formularza wypowiedzenia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, o którym mowa w załączniku nr 1 do Regulaminu – Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną / o dostarczenie treści cyfrowej (Newslettera) zawartej za pośrednictwem www.zielonysklep.pl, lub może skontaktować się z Zielonym Sklepem na dane wskazane w Platformie.
  1. SPRZEDAŻ PRODUKTÓW POPRZEZ PLATFORMĘ

Zielony Sklep za pośrednictwem Platformy prowadzi Sklep internetowy, poprzez który umożliwia Klientom zakup oferowanych przez Spółkę Produktów. W celu skorzystania przez Użytkownika ze Sklepu, niezbędne jest spełnienie przez niego warunków, o których mowa w pkt. 3 powyżej, oraz tych określonych w dalszej części Regulaminu, w tym posiadanie Konta na Platformie i dokonywanie zakupów wyłącznie jako Przedsiębiorca.

  1. ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA
  1. Użytkownik może za pośrednictwem Platformy złożyć Zamówienie Produktów oferowanych za pośrednictwem Sklepu przez Spółkę.
  2. W Sklepie każdorazowo w zakładce danego Produktu wskazana jest nazwa Produktu, jego opis, dane techniczne, opinie o produkcie, informacja o dostępności, kod produktu oraz czas jego dostawy.
  3. W celu złożenia Zamówienia, Użytkownik powinien podjąć następujące kroki:
  1. wybrać Produkt / Produkty oraz wskazać ich ilość, a następnie kliknąć przycisk „DO KOSZYKA”;
  2. po wybraniu Produktu / Produktów należy kliknąć „IDŹ DO KASY”;
  3. po kliknięciu „IDŹ DO KASY” uzupełnić formularz o wybrany sposób dostawy oraz formę płatności, w tym dodać uwagi do Zamówienia, ewentualnie zmienić dane w innych udostępnionych formularzach określanych w zakładce: „DANE OSOBOWE” czy „ADRESY”;
  4. po podjęciu czynności określonych powyżej (lit. c) Użytkownik w celu złożenia Zamówienia powinien kliknąć „ZAMÓWIENIE Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY”.
  1. Użytkownik każdorazowo przed złożeniem Zamówienia w sposób określony powyżej zobowiązany jest do potwierdzenia zapoznania się z treścią Regulaminu oraz Polityką Prywatności, w tym Polityką Plików Cookies, co każdorazowo odbywać się będzie poprzez odznaczenie przez niego stosownego pola w udostępnionym mu do tego celu interaktywnym oknie.
  2. Zamówienie uznaje się za złożone w chwili gdy Zielony Sklep je otrzyma.
  3. Klient składając Zamówienie każdorazowo zobowiązuje się do zapłaty za nie, co potwierdza na samym końcu procesu składania Zamówienia. Zapłaty za Zamówienie następuje w sposób wybrany przez Klienta zgodnie ze wskazanymi przez Zielony Sklep metodami płatności.
  4. Zielony Sklep wskazuje, że złożenie przez Klienta Zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem przez niego oferty nabycia określonego Produktu lub Produktów, a więc chęci zawarcia Umowy sprzedaży.
  5. Złożenie Zamówienia przez Klienta nie jest równoznaczne z zawarciem Umowy sprzedaży, o czym mowa poniżej.
  1. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
  1. Zawarcie umowy sprzedaży następuje momencie, w którym Zielony Sklep potwierdzi realizację Zamówienia, co każdorazowo nastąpi poprzez wysłanie do Klienta wiadomości elektronicznej (e-maila) na wskazany przez niego adres e-mail, w której to wiadomości będzie wskazane, że Zielony Sklep potwierdza realizację Zamówienie Klienta.
  2. Zielony Sklep podkreśla, że otrzymane przez Klienta automatycznego potwierdzenia otrzymania Zamówienia, nie stanowi potwierdzenia rozpoczęcia realizacji Zamówienia, o którym mowa w pkt. 1 powyżej. Powyższe stanowi wyłącznie o otrzymaniu przez Zielony Sklep Zamówienia Klienta, a więc złożenia przez Klienta oferty nabycia określonego Produktu lub Produktów.
  3. Potwierdzenie rozpoczęcia realizacji Zamówienia przez Zielony Sklep następuje w terminie 1 dnia roboczego liczonego od dnia, w którym Zielony Sklep wysłał do Klienta potwierdzenie otrzymania Zamówienia pod warunkiem, że doszło do uiszczenia przez Klienta ceny za Zamówienie – w przypadku gdy Klient wybrał płatność internetową (elektroniczną).
  4. W przypadku gdy realizacja Zamówienia Klienta nie będzie możliwa, Zielony Sklep również w terminie wskazanym w pkt. 3 przekazuje Klientowi e-mailem informacje o braku możliwości realizacji złożonego przez niego Zamówienia oraz jego anulowaniu. W przypadku gdy Klient uiścił już zapłatę ceny za Zamówienie, które zostało anulowane, uiszczone przez niego środki na poczet tego Zamówienia zostaną przez Zielony Sklep niezwłocznie zwrócone, jednak nie później niż w terminie 7 dni roboczych liczonych od dnia wysłania Klientowi e-maila z informacją, o której mowa powyżej, co nastąpi przy wykorzystaniu tego samego sposobu płatności z którego skorzystał Klient przy opłaceniu Zamówienia.
  5. Zielony Sklep wskazuje, że brak możliwości realizacji Zamówienia może mieć miejsce w następujących sytuacjach:
  1. braku dostępności Produktu lub Produktów;
  2. zmiany ceny Produktów lub Produktu na cenę wyższą niż cena wskazana w Sklepie, w sytuacji gdy za zmianę ceny odpowiada wyłącznie zewnętrzny dostawca Produktu lub Produktów zamówionych przez Klienta;
  3. nieprawidłowego wypełnienia formularza Zamówienia na Stronie, przez które należy rozumieć wypełnienie formularza Zamówienia w sposób uniemożliwiający realizację Zamówienia lub uniemożliwiający Spółce kontakt z Klientem (np. nie podanie wszystkich danych adresowych lub danych osobowych, lub podanie błędnych danych adresowych czy osobowych);
  4. wskazanie przez Klienta w formularzu Zamówienia danych do wysyłki zamówionego Produktu lub Produktów na które nie jest możliwa wysyłka Produktów lub Produktu;
  5. gdy przy wyborze płatności przelewem lub płatności internetowej Zamówienie nie zostanie przez Klienta opłacone w terminie 24 godzin liczonych od chwili jego złożenia;
  6. gdy Zamówienie zostało złożone przez Klienta w stosunku do którego zachodzą wątpliwości co do jego wiarygodności płatniczej oraz zdolności finansowej, a tym samym zachodzi podejrzenie, że nie uiści on ceny za wybrane przez siebie Produkty;
  7. gdy Zamówienie zostało złożone przez Klienta, w stosunku do którego Zielony Sklep posiada uzasadnione wątpliwości związane z jego wiarygodnością jako kontrahenta, tj. np. gdy Klient składa kolejne Zamówienie mimo, że nie odebrał wcześniejszych Zamówień;
  8. gdy zachodzą wątpliwości co do złożonego Zamówienia, tj. np. co do ilości Produktów, które zostały zamówione lub ogólnej wartości Zamówienia, a Klient pomimo prób kontaktu ze strony Zielonego Sklepu nie odpowiada;
  9. gdy wskazane miejsce dostawy Zamówienia znajduje się poza terytorium Unii Europejskiej.
  1. Zielony Sklep zastrzega sobie również prawo do anulowania złożonego przez Klienta Zamówienia w terminie wskazanym w pkt. 3 powyżej, w sytuacji gdy Zamówienie zostało złożone przez Klienta podczas wadliwego funkcjonowania systemu informatycznego Platformy, w tym strony internetowej lub / oraz Sklepu, w szczególności w przypadku wyświetlania na Platformie (Sklepie) błędnych cen, lub opisów Produktów. W przypadku gdy Klient uiścił już zapłatę ceny za Zamówienie (które zostało anulowane), środki te zostaną przez Zielony Sklep niezwłocznie zwrócone Klientowi.
  2. Celem uchylenia wątpliwości Zielony Sklep wskazuje, że Zamówienie Klienta jest wiążące przez 1 dzień roboczy. Jeżeli Zielony Sklep w tym terminie nie prześle Klientowi potwierdzenia rozpoczęcia realizacji Zamówienia, dochodzi do jego automatycznego anulowania, a Zielony Sklep zobowiązany jest do zwrotu na rzecz Klienta płatności, jaka została przez niego uiszczona na poczet realizacji Zamówienia, co nastąpi z wykorzystaniem tego samego sposobu płatności z którego skorzystał Klient przy opłaceniu Zamówienia oraz zgodnie z zasadami opisanymi powyżej.
  1. REALIZACJA ZAMÓWIENIA
  1. Zielony Sklep rozpoczyna realizację Zamówienia Klienta niezwłocznie po wysłaniu do Klienta potwierdzenia realizacji Zamówienia (o którym mowa w pkt. 6 lit. B powyżej), chyba, że Klient po otrzymaniu ww. informacji odstąpi od Umowy sprzedaży, czego skutkiem będzie anulowanie przez Spółkę złożonego przez Klienta Zamówienia.
  2. Realizacja Zamówienia Klienta następuje w terminie wskazanym w informacji stanowiącej potwierdzenie realizacji Zamówienia lecz nie dłuższym niż 30 dni roboczych liczonych od dnia, w którym Zielony Sklep wysłał do Klienta potwierdzenie realizacji jego Zamówienia pod warunkiem, że doszło do uiszczenia przez Klienta ceny za Zamówienie – w przypadku gdy Klient wybrał płatność internetową (elektroniczną).
  3. Zielony Sklep wskazuje, że realizacja Zamówienia nie jest jednoznaczna z dostarczeniem Zamówienia Klientowi, a więc wysłaniem Zamówienia do Klienta oraz otrzymaniem Zamówienia przez Klienta.
  4. Zamówienie uznaje się za zrealizowane w momencie wysłania Zamówienia do Klienta (zgodnie z wybraną przez niego metodą dostawy) lub przygotowania Zamówienia do odbioru osobistego w sklepie stacjonarnym Spółki.
  5. Zielony Sklep wskazuje, że realizacja Zamówienia w przypadku wyboru płatności przelewem lub płatności internetowej za pośrednictwem wybranego przez siebie operatora płatności, następuje dopiero po zaksięgowaniu środków na rachunku bankowym Zielonego Sklepu (uznaniu rachunku bankowego Spółki), przy czym ww. płatność musi nastąpić w terminie 24 godzin liczonych od chwili złożenia Zamówienia pod warunkiem anulowania Zamówienia zgodnie z lit. B pkt. 6 lit. e) powyżej.
  6. Zielony Sklep wskazuje, że po zakończeniu realizacji Zamówienia i dokonaniu jego wysyłki w sposób wybrany przez Klienta lub przygotowania go do odbioru (jeżeli Klient wybierze opcję dostawy do sklepu stacjonarnego Spółki), Spółka informuje Klienta e-mailem o potwierdzeniu wysłania Zamówienia. W przypadku gdy Produkt lub Produkty mają być odebrane przez Klienta w sklepie stacjonarnym Spółki, Klient otrzyma e-mailem informacje o gotowości do odbioru jego Zamówienia.
  1. CENY PRODUKTÓW
  1. Ceny Produktów są podawane w polskich złotych (PLN) i są wskazywane jako ceny brutto, które to uwzględniają aktualną stawkę podatku VAT. Oprócz cen brutto przy Produktach wskazywana jest również cena netto, która to cena nie uwzględnia aktualnej stawki podatku VAT.
  2. Ceny Produktów nie zawierają kosztów ich wysyłki lub ich dostawy, które to koszty zależą każdorazowo od wybranego sposobu dostawy lub wysyłki Zamówienia. Całkowita cena Zamówienia (tzw. ostateczna cena do zapłaty przez Klienta) składa się ceny za Produkt / Produkty oraz kosztów dostawy lub wysyłki Zamówienia (m.in. opłata za transport), o której Klient każdorazowo jest informowany na Stronie, w trakcie składania Zamówienia. Całkowita cena Zamówienia (tzw. ostateczna cena do zapłaty przez Klienta) każdorazowo wskazana jest przy składaniu Zamówienia.
  3. Koszty wysyłki / dostawy Zamówienia naliczane są odrębnie dla każdego Zamówienia, w zależności od wielkości Zamówienia oraz jego ilości.
  4. Zielony Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów, przy czym zmiana ta nie będzie dotyczyć Zamówień już realizowanych przez Zielony Sklep.
  5. Zielony Sklep mając na uwadze przepisy ustawy z dnia 11 stycznia 2023 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2023 r., poz. 168), tj. w szczególności art. 4 ust. 2 i 3 ww. ustawy, wskazuje, że w przypadku informowania o obniżeniu ceny Produktu lub usługi, obok informacji o obniżonej cenie tego Produktu lub usługi uwidacznia również informację o najniższej cenie tego Produktu lub usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
  1. METODY PŁATNOŚCI
  1. Użytkownik na etapie składania Zamówienia ma możliwość wyboru metody płatności, które są następujące:
  1. Płatność elektroniczna – za pośrednictwem wybranego przez Klienta operatora płatniczego oraz systemu płatności;
  2. Płatność przy odbiorze Zamówienia – płatność dokonywana jest poprzez wybranego dostawcę usług kurierskich lub bezpośrednio w sklepie stacjonarnym Spółki. Zielony Sklep nie gwarantuje płatności za pomocą karty płatniczej, w sytuacji gdy Zamówienie dostarcza kurier – dostawca usług kurierskich może przyjmować wyłącznie płatność gotówką.
  3. Płatność przelewem – płatność na rachunek bankowy Spółki wskazany na Platformie.
  1. Obsługa płatności elektronicznych dokonywana jest przez podmioty zewnętrzne, które to odpowiedzialne są za transakcje płatnicze. Zielony Sklep przekazuje temu podmiotowi dane osobowe Klientów korzystających z tej metody płatności. Zielony Sklep wskazuje, że podmioty świadczące ww. usługi stają się niezależnym administratorem danych osobowych Klientów, które są przetwarzane celem przeprowadzenia płatności.
  2. Terminy płatności za zamówiony Produkt lub Produkty (Zamówienie) przez Klienta są następujące:
  1. Płatność przelewem na rachunek bankowy Spółki – płatność musi być dokonana w terminie 24 godzin od dnia złożenia Zamówienia. Brak płatności ww. terminie skutkuje odstąpieniem od Umowy sprzedaży przez Zielony Sklep oraz/lub anulowaniem Zamówienia;
  2. Płatność elektroniczna (np. PayPal, Blik) – płatność musi być dokonana w terminie 24 godzin od dnia złożenia Zamówienia. Brak płatności ww. terminie skutkuje odstąpieniem od Umowy sprzedaży przez Zielony Sklep oraz/lub anulowanie Zamówienia;
  3. Płatność za pobraniem (dostawa kurierska) – płatność następuje przy odbiorze Zamówienia (przesyłki) od kuriera. W przypadku braku płatności, Klient nie otrzyma Zamówienia. Nadto, może dojść do odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Zielony Sklep oraz/lub anulowania Zamówienia;
  4. Płatność w sklepie stacjonarnym (odbiór własny) – płatność następuje przy odbiorze Zamówienia w sklepie stacjonarnym, najpóźniej w terminie 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia otrzymania informacji od Zielonego Sklepu o gotowości Produktu / Produktów do odbioru. W przypadku braku płatności – co równoznaczne jest z brakiem odbioru Zamówienia ww. terminie – Klient nie otrzyma Zamówienia. Nadto, może dojść do odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Zielony Sklep oraz anulowania Zamówienia.
  1. DOSTAWA ZAMÓWIENIA
  1. Dostawa Produktów Zamówionych przez Klienta następuje każdorazowo w sposób wybrany przez Klienta po zakończeniu realizacji Zamówienia przez Zielony Sklep.
  2. Użytkownik na etapie składania Zamówienia dokonuje wyboru sposobu dostawy zamówionego przez siebie Produktu lub Produktów. Zielony Sklep oferuje Klientom następujące opcje dostawy Zamówienia:
  1. Przesyłka pocztowa – poprzez wybranego operatora pocztowego;
  2. Przesyłka kurierska, w tym przesyłka kurierska pobraniowa – poprzez wybranego dostawcę usług kurierskich;

Przesyłka kurierska poprzez Paczkomat – paczkomat INPOST;

  1. Odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym Zielonego Sklepu: ul. Krakowska 141-155, 50-428 Wrocław.
  1. Dostawa Produktu / Produktów w sposób inny niż odbiór osobisty nastąpi każdorazowo w terminie wskazanym na Stronie internetowej – Sklepie, który to termin dostawy wskazany jest każdorazowo w opisie Produktu, zastrzeżeniem pkt. 4 poniżej.
  2. Wskazuję się, że dostawa Produktu / Produktów nastąpić może najpóźniej do 30 dni roboczych liczonych od dnia rozpoczęcia realizacji Zamówienia przez Zielony Sklep, o której mowa w pkt. 6 lit. C powyżej.
  3. Zielony Sklep informuje, że przewidywany termin dostawy Produktu / Produktów przy wyborze sposobu dostawy, o którym mowa w pkt. 2 lit. a – c powyżej wynosi 14 dni roboczych.
  4. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy, Klient ma możliwość żądania dostarczenia Produktów częściowo lub dostarczenia Produktów razem, po skompletowaniu całego zamówienia.
  5. W przypadku wybrania opcji dostawy w postaci odbiór osobisty ze sklepu stacjonarnego Spółki, Klient jest zobowiązany do odebrania Zamówienia w terminie 14 dni liczonych od dnia otrzymania informacji od Spółki o gotowości Zamówienia do odbioru pod warunkiem ziszczenia się okoliczności, o której mowa w pkt. 6 lit. E pkt. 3 lit. d).
  6. Bieg terminu dostawy Produktu lub Produktów jest uzależniony od uiszczenia przez Klienta zapłaty za Zamówienie (w przypadku wyboru przez Klienta metody płatności elektronicznej lub przelewem) i jest następujący:
  1. Płatność przelewem na rachunek bankowy Spółki – termin dostawy biegnie od dnia uznania rachunku bankowego Spółki, tj. otrzymania przez Spółkę środków od Klienta za zamówione Produkty/Produkt. Dostawa nastąpi zgodnie z informacją wskazaną podczas składania Zamówienia przez Klienta na Stronie internetowej oraz w korespondencji e-mailowej otrzymanej przez Klienta;
  2. Płatność elektroniczna (np. PayPal, Blik) – termin dostawy biegnie od dnia uznania rachunku bankowego Spółki, tj. otrzymania przez Spółkę środków od Klienta za zamówione Produkty/Produkt. Dostawa nastąpi zgodnie z informacją wskazaną podczas składania Zamówienia przez Klienta na Stronie internetowej oraz w korespondencji e-mailowej otrzymanej przez Klienta;
  3. Płatność za pobraniem (dostawa kurierska) – termin dostawy biegnie od dnia zawarcia przez Klienta Umowy sprzedaży ze Spółką oraz zrealizowania Zamówienia przez Spółkę. Dostawa nastąpi zgodnie z informacją wskazaną podczas składania Zamówienia przez Klienta na Stronie internetowej oraz w korespondencji e-mailowej;
  4. Płatność w sklepie stacjonarnym (odbiór własny) – termin dostawy biegnie od dnia zawarcia Umowy sprzedaży z Klientem przez Spółkę oraz zrealizowania Zamówienia przez Spółkę. Dostawa nastąpi zgodnie z informacją wskazaną podczas składania Zamówienia przez Klienta na Stronie internetowej otrzymanej przez Klienta.
  1. Dostawa Produktów oferowanych za pośrednictwem Sklepu odbywa się wyłącznie na terenie Unii Europejskiej.
  2. Zielony Sklep każdorazowo do Zamówienia dołącza dowód zakupu w postaci faktury VAT.
  3. Zielony Sklep wskazuje, że Klient wyraża zgodę na doręczenie mu zamiast paragonu faktury VAT dokumentującej zakup Produktów wskazanych w Zamówieniu, jak też wyraża zgodę na to, aby wyżej wskazana faktura została mu doręczona w formie elektronicznej na adres e-mail podany przez niego przy składaniu Zamówienia.
  4. Faktury VAT dla Klientów nie będących osobami fizycznymi również są wystawiane w formie elektronicznej i przesyłane na adres e-mail podany przez tych Klientów przy składaniu Zamówienia.
  5. Zielony Sklep wskazuje, że w przypadku zwrotu Produktów Sprzedawca wystawi na rzecz Klientów fakturę korygującą.
  1. WERYFIKACJA PRODUKTU PRZY DOSTAWIE
  1. Klient w przypadku dostawy Zamówienia jest zobowiązany zweryfikować stan przesyłki, tj. zamówionego Produktu lub Produktów w chwili ich dostarczenia przez kuriera. W przypadku stwierdzenia niezgodności przesyłki z Zamówieniem, np. braków ilościowych Produktu / Produktów, lub gdy Produkt / Produkty są uszkodzone, Klient jest zobowiązany do spisania protokołu szkody w obecności kuriera.
  2. Klient wszelkie widoczne wady Produktu lub Produktów zobowiązany jest zgłosić najpóźniej w terminie 2 dni roboczych liczonych od dnia otrzymania przesyłki z Zamówieniem.
  3. Zielony Sklep wskazuje, że niewykonanie obowiązków opisanych w pkt. 2 powyżej przez Klienta zwalnia Zielony Sklep z ewentualnej odpowiedzialności z tytułu jakichkolwiek nieprawidłowości w dostawie lub wynikających z tejże dostawy, tym samym reklamacje ww. zakresie nie będą uznawane. Wskazuje się, że obowiązek, o którym mowa w pkt. 2 powyżej nie dotyczy osoby fizycznej zawierającej Umowę sprzedaży z Zielonym Sklepem, która to jest bezpośrednio związaną z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, który to ustalony jest na podstawie aktualnej informacji z CEIDG.
  4. Zielony Sklep wskazuje, że w przypadku nieuzasadnionej odmowy odbioru przez Klienta Zamówionego uprzednio Produktu lub Produktów, może on zostać zobowiązany do pokrycia kosztów poniesionych przez Zielony Sklep w związku z dostawą Zamówienia na adres wskazany przez Klienta. Przez ww. koszty rozumie się koszty poniesione w związku z wysyłką Zamówienia (np. koszty transportu, oraz jej zwrotem do Spółki). Powyższe nie wyłącza ani nie ogranicza możliwości dochodzenia przez Spółkę odszkodowania na zasadach ogólnych. Powyższe nie dotyczy osoby fizycznej zawierającej Umowę sprzedaży z Zielonym Sklepem, która to jest bezpośrednio związaną z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, który to ustalony jest na podstawie aktualnej informacji z CEIDG.
  1. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZGODNOŚĆ PRODUKTU Z UMOWĄ
  1. Zielony Sklep dostarcza Klientom Produkty nowe oraz pozbawione wad, w tym Produkty używane.
  2. W przypadku sprzedaży Produktów używanych, Zielony Sklep każdorazowo wskazuje stan takiego Produktu, co następuje poprzez podanie informacji w opisie Produktu oraz wskazanie zdjęć takiego Produktu, które są wskazane na Platformie – Sklepie internetowym. Informacja o tym, że dany Produkt jest używany każdorazowo znajduje się na Platformie – Sklepie internetowym przy danym Produkcie.
  3. Zielony Sklep nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności jeżeli w chwili zawarcia Umowy sprzedaży, Klient został wyraźnie poinformowany przez Zielony Sklep, że Produkt odbiega od wymogów zgodności z umową, o których mowa w pkt. 2 powyżej, tj. Produkt jest gorszej jakości, nie posiada wszystkich cech właściwych dla tego typu Produktu lub też dedykowanych dla niego właściwości oraz wyraźnie i konkretnie zaakceptował ww. brak właściwości lub cechy Produktu.
  1. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY PRODUKTU

Zielony Sklep wskazuje, że w stosunku do Klientów zawierających Umowę sprzedaży ze Spółką za pośrednictwem Platformy (Sklepu), a co do których nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, nie będą przysługiwały uprawnienia wynikające z rękojmi z tytułu wad fizycznych rzeczy, o których mowa w art. 556 Kodeksu Cywilnego i następnych, bowiem ww. przepisy w zakresie w jakim ww. Klienci zawierają Umowę sprzedaży z Zielonym Sklepem (jako sprzedawcą) są wyłączone (art. 558 Kodeksu cywilnego). Wskazuje się, że ww. zakresie znajdą zastosowanie wyłącznie przepisy ogólne w zakresie odpowiedzialności kontraktowej.

  1. GWARANCJA NA PRODUKTY
  1. Na Produkty oferowane za pośrednictwem Sklepu może zostać udzielona gwarancja producenta, z której skorzystanie jest możliwe przez Klienta po okazaniu Zielonemu Sklepowi lub producentowi Produktu / Produktów karty gwarancyjnej (o ile została wydana) oraz dowodu zakupu Produktu / Produktów (o ile została wydana) – chyba, że inne wymogi wynikają z gwarancji udzielonej przez producenta Produktu / Produktów.
  2. W przypadku chęci skorzystania z gwarancji udzielonej przez producenta, Klient może zgłosić stosowną reklamacje producentowi za pośrednictwem Zielonego Sklepu. Zielony Sklep po otrzymaniu dokumentów, o których mowa w pkt. 1 powyżej, w imieniu Klienta przekaże producentowi jego reklamacje celem jej rozpatrzenia. Procedurę reklamacyjną ww. zakresie określa każdorazowo producent.
  3. Zielony Sklep wskazuje, że gwarancja udzielona na Produkty oferowane do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu, udzielana jest wyłącznie przez poszczególnych producentów Produktów, dlatego też jej warunki wskazywane są w dołączanych do Produktu dokumentach, bezpośrednio przez producenta Produktu lub też są wskazane w opisie Produktu na Stronie Sklepu. Spółka nie udziela gwarancji na Produkty oferowane za pośrednictwem Sklepu, w tym gwarancji odrębnej od gwarancji producenta, która jest udzielana ww. zakresie.
  4. Warunki i zasady na podstawie, których producenci Produktów udzielają gwarancji Klientom, każdorazowo wskazane są również w treści opisów Produktów, które to znajdują się przy danym Produkcie na Stronie (Sklepie).
  5. Zielony Sklep wskazuje, że nie każdy Produkt może podlegać gwarancji producenta, dlatego przed jego zakupem należy sprawdzić czy producent wybranego Produktu udziela na niego gwarancje. W razie jakichkolwiek wątpliwości ww. zakresie Zielony Sklep prosi o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.
  1. ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY
  1. W przypadku braku zamówionego Produktu przez Klienta lub braku możliwości realizacji Zamówienia Klienta z innych przyczyn, w szczególności tych wskazanych w pkt. 6 B 6 lit. a)-h) powyżej, oraz w przypadku niemożności pozyskania przez Zielony Sklep zamówionego Produktu w racjonalnym terminie, Spółka może odstąpić od Umowy sprzedaży zawartej z Klientem w terminie 30 dni kalendarzowych liczonych od daty zawarcia Umowy sprzedaży z Klientem.
  2. Zielony Sklep zastrzega sobie również prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej z Klientem w terminie 7 dni kalendarzowych od jej zawarcia w przypadku, gdy Zamówienie zostało złożone przez Klienta podczas wadliwego funkcjonowania systemu informatycznego Platformy, w tym strony internetowej lub / oraz Sklepu, w szczególności w przypadku wyświetlania na Platformie (Sklepie) błędnych cen, lub opisów Produktów.
  1. PROMOCJE ORAZ OFERY SPECJALNE

Zielony Sklep zastrzega sobie prawo do organizowania na rzecz wybranych przez siebie Klientów lub też w stosunku do wybranych przez siebie Produktów promocji lub ofert specjalnych (np. dla wybranych grup zawodowych, instytucji itd.). Każdorazowo warunki promocji czy ofert specjalnych, w tym ich forma, czas trwania czy charakter, będą wskazane na Stronie internetowej jak również wskazywane będą bezpośrednio podczas składania Zamówienia.

  1. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO – SPRZEDAŻ PRODUKTÓW

W celu umożliwienia skorzystania z przysługujących Klientom praw w związku ze złożonym Zamówieniem lub zawarciem Umowy sprzedaży, Zielony Sklep wprowadza procedurę reklamacyjną, która to jest następująca.

  1. ZGŁOSZENIE REKLAMACJI
  1. Każdy Klient może złożyć reklamacje.
  2. Reklamacje należy składać za pośrednictwem Platformy przy użyciu udostępnionego Klientowi interaktywnego formularza reklamacyjnego, który to udostępniany jest Klientowi przez jego Konto. Aby złożyć reklamacje ww. sposób, Klient powinien wybrać Zamówienie z listy oraz wskazać Produkt/Produkty objęte reklamacją, w tym wskazać ich ilość, oraz wskazać powód reklamacji.
  3. Reklamacja powinna zawierać co najmniej przyczyny złożenia reklamacji. Do reklamacji za pośrednictwem formularza, o którym mowa w pkt. 2 powyżej, Klient może dołączyć zdjęcia Produktu/Produktów.
  4. W sytuacji gdy reklamacja nie będzie zawierała wszystkich informacji, w tym danych, które umożliwią jej rozpoznanie, Zielony Sklep wezwie reklamującego do ich podania, pod rygorem nie rozpoznania reklamacji z uwagi na brak podania przez Klienta wymaganych ww. zakresie informacji.
  5. Zielony Sklep wskazuje, że w niektórych sytuacjach niezbędne może być dostarczenie reklamowanego Produktu/Produktów Zielonemu Sklepowi, o czym Klient otrzyma informacje od Zielonego Sklepu na podane przez siebie dane kontaktowe.
  6. Koszty związane z postępowaniem reklamacyjnym, tj. w szczególności koszty związane z dostarczeniem Produktu/Produktów objętych Zamówieniem w związku ze zgłoszoną reklamacją ponosi w całości wyłącznie Klient. Powyższe odnosi się również do zwrotu otrzymanych od Klienta Produktów, które były przedmiotem reklamacji w przypadku braku jej uznania.
  7. Zielony Sklep wskazuje, że wysłanie reklamowanego Produktu/Produktów do Zielonego Sklepu (jego dostarczenie Zielonemu Sklepowi) nie może nastąpić przy wyborze przez Klienta dostawy z opcją „Płatność przy odbiorze”. Zielony Sklep nie będzie odbierał Zamówień zwracanych przez Klientów przy wykorzystaniu ww. opcji dostawy Produktów. W związku z powyższym rekomenduje się aby Klient wybrał inne opcje dostawy reklamowanego Produktu/Produktów. Brak wysłania reklamowanych Produktów w sposób określony powyżej może spowodować, że reklamacja nie zostanie rozpatrzona przez Zielony Sklep.
  8. W przypadku uznania reklamacji Klienta i wymiany przez Zielony Sklep Produktu/Produktów objętych Zamówieniem (np. na nowe lub inne wskazane przez Klienta), koszty dostawy tych Produktów lub Produktu ponosi Zielony Sklep, przy czym, Zielony Sklep ponosi wyłącznie koszty najtańszego możliwego sposobu dostawy ww. Produktu/Produktów do Klienta. W przypadku wyboru przez Klienta innego sposobu niż najtańszy sposób dostawy, Klient zobowiązany jest do uiszczenia na rzecz Zielonego Sklepu kwoty stanowiącej różnicę pomiędzy kosztem najtańszego możliwego sposobu dostawy określonego przez Zielony Sklep, a kosztem wybranego przez Klienta sposobu dostawy Produktów/Produktu. Uiszczenie przez Klienta ww. różnicy, powinno nastąpić w terminie 7 dni roboczych liczonych od dnia wskazania ww. kwoty Klientowi przez Zielony Sklep. Brak uiszczenia ww. kwoty w terminie określonym powyżej umożliwia Zielonemu Sklepowi wstrzymanie się z dostawą ww. Produktów/Produktu do momentu uiszczenia ww. kwoty przez Klienta.
  1. ROZPATRZENIE REKLAMACJI (SPOSÓB, TERMINY)

Reklamacje rozpatrywane będą w terminie 14 dni roboczych liczonych od dnia otrzymania reklamacji zawierającej wszystkie informacje i dane wskazane w pkt. 8 lit. a powyżej, a w przypadku gdy Zielony Sklep zwróci się do Klienta o dostarczenie mu reklamowanego Produktu, w terminie 14 dni roboczych liczonych od dnia jego otrzymania. Odpowiedź na reklamacje zostanie udzielona Klientowi poprzez jego Konto oraz na adres e-mailowy wskazany przez Klienta. Minimalny zakres odpowiedzi na reklamacje zawierać będzie co najmniej: decyzje określającą czy reklamacja została uwzględniona, proponowany sposób postępowania, termin podjęcia czynności przez Zielony Sklep.

  1. TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO – USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ (USŁUGI ŚWIADCZONE POPRZEZ STRONĘ INTERNETOWĄ)

Każdy Użytkownik jest uprawniony do złożenia reklamacji dotyczącej działania Platformy oraz Sklepu, ze szczególnym uwzględnieniem takich problemów jak opóźnienia, błędy w działaniu Platformy czy Sklepu czy przerwy techniczne.

  1. ZGŁOSZENIE REKLAMACJI
  1. Reklamacje należy składać za pośrednictwem Platformy przy użyciu udostępnionego Klientowi interaktywnego formularza reklamacyjnego, który to udostępniany jest Klientowi przez jego Konto. Aby złożyć reklamacje ww. sposób, Klient powinien wybrać Zamówienie z listy oraz wskazać Produkt/Produkty objęte reklamacją, w tym wskazać ich ilość, w tym wskazać powód reklamacji.
  2. Reklamacja powinna zawierać co najmniej przyczyny złożenia reklamacji.
  1. ROZPATRZENIE REKLAMACJI (SPOSÓB, TERMINY)
  1. Spółka poinformuje składającego reklamację o wyniku jej rozpatrzenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany przez Klienta oraz poprzez Konto Klienta, w terminie 14 dni roboczych, licząc od dnia jej doręczenia Spółce.
  2. Jeśli reklamacja nie może zostać rozpatrzona w terminie 14 dni roboczych, Spółka poinformuje o tym fakcie zgłaszającego reklamację wskazując przyczyny opóźnienia i przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji.
  1. FUNKCJONALNOŚCI PLATFORMY
  1. Zielony Sklep za pośrednictwem Platformy umożliwia Użytkownikowi korzystanie z funkcjonalności, które są następujące:
  1. możliwość założenia konta na Platformie (rejestracja Konta);
  2. możliwość dostępu do Konta założonego przez Użytkownika na Platformie (logowanie do Konta);
  3. możliwość przeglądania treści zawartych na Stronie oraz przeglądania przez Użytkowników Produktów znajdujących się w Sklepie;
  4. możliwość skorzystania z wyszukiwarki Produktów znajdujących się na Sklepie;
  5. możliwość złożenia Zamówienia za pośrednictwem udostępnianych za pośrednictwem Platformy formularzy interaktywnych;
  6. możliwość zapisania się do Newslettera;
  7. możliwość skorzystania z formularza kontaktowego;
  8. możliwość skorzystania z formularza zwrotu.
  1. Zielony Sklep wskazuje, że korzystanie przez Użytkownika z ww. funkcjonalności Platformy nie wymaga od niego podjęcia innych czynności niż podstawowa obsługa interfejsu Platformy lub Sklepu.
  2. Użytkownik ma świadomość, że wypełnienie formularzy interaktywnych na Platformie może wymagać podania przez niego danych osobowych, które to będą przetwarzane zgodnie z zasadami przyjętymi przez Zielony Sklep, które to opisane są w Polityce Prywatności oraz Polityce Plików Cookies. Oba dokumenty dostępne są na Stronie internetowej. Spółka wskazuje, że podanie jej jakichkolwiek danych osobowych jest każdorazowo dobrowolne.
  1. REJESTRACJA ORAZ DOSTĘP DO KONTA
  1. Korzystanie z Platformy wymaga każdorazowo założenia Konta. Powyższe wymaga utworzenie takiego konta przez potencjalnego Użytkownika, co każdorazowo wiąże się z uzupełnieniem przez niego interaktywnego formularza rejestracyjnego, który udostępniany jest przez Platformę, a w którym to podać należy:
  1. adres e-mailowy, który staje się indywidualnym loginem Użytkownika do Konta;
  2. dane adresowe, tj.: ulica oraz jej numer, miejscowość, kod pocztowy;
  3. dane osobowe, tj. imię i nazwisko osoby prowadzącej działalność gospodarczą w tym nazwę, datę urodzenia, numer NIP – w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą;
  4. dane identyfikacyjne, tj.: nazwę podmiotu, numer NIP, numer KRS – w przypadku osób prawnych (np. spółek prawa handlowego).
  1. Bez względu na konieczność podania przez Użytkownika danych, o których mowa w pkt. 1 powyżej, niezbędne jest również utworzenie indywidualnego hasła. Utworzenie hasła powinno nastąpić zgodnie z komunikatami wskazanymi na Platformie. Nadto w celu utworzenia Konta niezbędne jest również potwierdzenie zapoznanie się przez Użytkownika z Regulaminem, Polityką Prywatności oraz Polityką Plików Cookies.
  2. Po prawidłowym wypełnieniu formularza rejestracyjnego, o którym mowa powyżej, Użytkownik otrzymuje e-maila weryfikacyjnego, który to wysyłany jest na adres e-mailowy Użytkownika podany podczas rejestracji. W e-mailu weryfikacyjnym wskazany jest link aktywacyjny. Użytkownik w celu aktywacji Konta oraz potwierdzenia jego rejestracji powinien kliknąć w ww. link oraz postępować zgodnie z dalszymi komunikatami z Platformy.
  3. Zielony Sklep wskazuje, że po dokonaniu aktywacji Konta, dochodzi do zawarcia pomiędzy Użytkownikiem a Zielonym Sklepem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie obsługi konta na czas nieokreślony, z możliwością jej wypowiedzenia (rozwiązania) w każdym czasie. Rozwiązanie ww. umowy może nastąpić poprzez usunięcie konta na Stronie internetowej lub poprzez przesłanie takiego żądania (oświadczenia) na adres e-mailowy: pytanie@zielonysklep.pl.
  4. Konto umożliwia Użytkownikowi:
  1. elektroniczny dostęp do historii Zamówień Użytkownika oraz transakcji, które zostały przez niego dokonane, w tym ich statusu (opłacone, nieopłacone itd.);
  2. elektroniczny podgląd dotyczący statusu złożonych przez Użytkownika Zamówień;
  3. zmianę danych osobowych, danych adresowych lub kontaktowych przypisanych do Użytkownika.
  1. Zielony Sklep wskazuje, że Użytkownik jest odpowiedzialny za zachowanie w poufności loginu i hasła do swojego Konta.
  2. Zielony Sklep ma możliwość – bez zgody Użytkownika (Klienta) – usunąć jego Konto w następujących sytuacjach:
  1. brak aktywności konta Użytkownika przez okres dłuższy niż 24 miesiące;
  2. zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej przez Zielony Sklep;
  3. naruszenie treści Regulaminu przez Użytkownika;
  4. w przypadku gdy zachodzi przypuszczenie, że Użytkownik utracił dostęp do Konta, a jego Konto zostało przyjęte przez podmiot trzeci;
  5. w przypadku gdy Użytkownik składa przy wykorzystaniu Konta Zamówienia, które następnie nie są opłacane, a sytuacja ta nie ma charakteru jednostkowego.
  6. Zielony Sklep wskazuje, że przez usunięcie konta w przypadkach określonych powyżej następuje jednoczesne rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie obsługi konta, o czym Użytkownik zostanie poinformowany na wskazany przez niego adres e-mailowy.
  1. PRZEGLĄDANIE ORAZ WYSZUKIWANIE PRODUKTÓW

Platforma umożliwia Użytkownikom przeglądanie zawartości Platformy oraz Produktów w Sklepie. Oprócz możliwości zwykłego przeglądania Platformy, Użytkownik może skorzystać z opcji zaawansowanego wyszukiwania Produktów poprzez wpisanie w oknie dialogowym dostępnym na Platformie konkretnej frazy (tekstu) lub też dokonać sortowania Produktów wyświetlanych na Platformie (w Sklepie) według ich nazwy (od A do Z, czy Z do A) oraz ceny (od najmniejszej do największej, czy największej do najmniejszej). Użytkownik ma również możliwość zmiany widoku treści wyświetlanych na Platformie zwiększając ich ilość lub ich zmniejszając.

  1. DODATKOWE INFORMACJE O SKLEPIE
  1. Jakiekolwiek informacje, które znajdują się na Platformie, w tym w Sklepie nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu przepisów prawa, tj. art. 66 Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  2. Zielony Sklep wyjaśnia że sposób prezentowania Produktów w Sklepie (na Stronie internetowej) może być domyślny lub określony przez Użytkownika.
  3. Sposób wyświetlania Produktów na Stronie określony przez Użytkownika zależny jest od decyzji podjętych przez niego. Użytkownik każdorazowo może skorzystać z funkcjonalności Strony polegających na określonym sortowaniu / wyświetlaniu Produktów (np. w określonej przez Użytkownika kolejności – od najtańszego Produktu do najdroższego).
  4. Domyślny sposób wyświetlania Produktów na Stronie określany jest przez Zielony Sklep co następuje poprzez plasowanie Produktów na Stronie według ich nazwy tj. alfabetycznie.
  5. W każdym przypadku (indywidualnego wyboru Użytkownika / domyślnego trybu ustalonego przez Zielony Sklep) w pierwszej kolejności wyświetlane są Produkty oznaczone przez Zielony Sklep – według jego uznania.
  1. ZAPIS NA NEWSLETTER
  1. Zielony Sklep umożliwia użytkownikom Platformy zapisanie się do Newslettera. Usługa ta polega na otrzymywaniu od Zielonego Sklepu wiadomości e-mail zawierającej informacje o nowych lub aktualnych produktach i usługach Zielonego Sklepu, w tym informacjach dotyczących Sklepu oraz działalności prowadzonej przez Spółkę, która wysyłana jest w określonych przez Spółkę okresach czasu do osób, które uprzednio wyraziły zgodę na otrzymanie informacji handlowych na wskazany przez nie adres e-mailowy.
  2. Otrzymywanie Newslettera wymaga wypełnienia przez Użytkownika stosownego pola (formularza) znajdującego się na Platformie, w którym należy podać adres e-mail.
  3. Zielony Sklep wskazuje, że aby Użytkownik otrzymał Newsletter musi on również:
  1. potwierdzić zapoznanie się z Regulaminem, Polityką Prywatności oraz Polityką Plików Cookies;
  2. wyrazić zgodę na otrzymywanie od Zielonego Sklepu informacji handlowych;
  3. wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu otrzymywania Newslettera od Zielonego Sklepu lub zaakceptować zasady w oparciu, o które Zielony Sklep przetwarza dane osobowe.
  4. Po wyrażaniu zgody na otrzymywanie Newslettera przez Użytkownika oraz spełnieniu ww. warunków, pomiędzy Użytkownikiem a Zielonym Sklepem dochodzi do zawarcia pomiędzy Użytkownikiem a Zielonym Sklepem nieodpłatnej umowy o dostarczenie treści cyfrowej (Newslettera) na czas nieokreślony, z możliwością jej wypowiedzenia (rozwiązania) w każdym czasie (bez okres wypowiedzenia), zarówno przez Zielony Sklep jak i Klienta. Rozwiązanie ww. umowy przez Klienta może nastąpić m.in. poprzez przesłanie żądania wypowiedzenia umowy na adres e-mailowy: pytanie@zielonysklep.pl lub też poprzez kliknięcie w interaktywny link przesłany e-mailem: „Anuluj subskrypcje”.
  1. PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – SZCZEGÓLNE UPRAWNIENIA
  1. Zielony Sklep wskazuje, że Klientom Spółki zgodnie z treścią art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287) przysługiwać mogą dodatkowe uprawnienia, które wynikają z treści ww. aktu prawnego. Mając na względzie powyższe, w tym ciążące na Spółce obowiązki (m.in. wynikające z art. 29 ustawy o ochronie prawa konsumenta) Zielony Sklep opisuje je poniżej.
  2. Spółka wyjaśnia również, że w zakresie w jakim do Klientów Spółki nie będą miały zastosowania przepisy ww. ustawy, stosować należy postanowienia Regulaminu.
  1. UPRAWNIENIA W PRZYPADKU BRAKU ZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ
  1. Zielony Sklep ponosi odpowiedzialność wobec klientów będących Przedsiębiorcami na prawach konsumenta za brak zgodności oferowanych przez niego Produktów / Produktu z umową. W powyższym zakresie Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać z uprawnień z tytułu braku zgodności towaru z umową, które to określone są w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r., poz. 287), a które to zostały opisane również poniżej.
  2. W przypadku braku zgodności Produktu z umową, Przedsiębiorca na prawach konsumenta może:
  1. W pierwszym etapie reklamacji żądać jego naprawy lub wymiany. Aby skorzystać z ww. uprawnienia, Przedsiębiorca na prawach konsumenta udostępnia Zielonemu Sklepowi Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Odbiór Produktu następuje na koszt Zielonego Sklepu.

W przypadku otrzymania Produktu przez Zielony Sklep, Spółka zgodnie z prawem może dokonać wymiany (gdy Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda naprawy) lub może dokonać jego naprawy (gdy Przedsiębiorca na prawach konsumenta żąda jego wymiany).

Jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Zielonego Sklepu to Spółka może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Spółki, Zielony Sklep uwzględnia wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

Bez względu na powyższe Zielony Sklep dokonuje naprawy lub wymiany Produktu w rozsądnym czasie od chwili, w której Spółka została poinformowana przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim Przedsiębiorca na prawach konsumenta go nabył.

Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Zielony Sklep.

  1. W drugim etapie Przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
  • Zielony Sklep odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową;
  • Zielony Sklep nie doprowadził towaru do zgodności z umową;
  • brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Zielony Sklep próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
  • brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych powyżej (żądanie naprawienia lub wymiany towaru);
  • z oświadczenia Zielonego Sklepu lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Przedsiębiorca na prawach konsumenta.
  1. W przypadku o którym mowa w lit. b) powyżej:
  1. obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową;
  2. Zielony Sklep zwraca Przedsiębiorcy na prawach konsumenta kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o obniżeniu ceny;
  3. Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny;
  4. jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy Przedsiębiorca na prawach konsumenta może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Przedsiębiorca na prawach konsumenta zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
  5. w razie odstąpienia od umowy Przedsiębiorca na prawach konsumenta niezwłocznie zwraca towar Zielonemu Sklepowi na jego koszt. Spółka zwraca Przedsiębiorcy na prawach konsumenta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
  6. Zielony Sklep dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  1. Zielony Sklep wskazuje, że w przypadku zwrotu Zamówienia (Produktu/Produktów), Zielony Sklep nie przyjmuje przesyłek (Zamówień) zwracanych (wysłanych) przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta Spółce z opcją płatności za pobraniem. Konsument musi skorzystać z innych opcji dostawy Zamówienia do Spółki.
  2. Zielony Sklep wskazuje, że Klientowi nie będącemu Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, tj. co do którego nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta nie przysługują uprawnienia opisane powyżej.
  1. PRAWO ODSTĘPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
  1. Zgodnie z przepisami Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej z Zielonym Sklepem w terminie 14 dni bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. Niemniej jednak Zielony Sklep w trosce o Państwa komfort – możliwość podjęcia decyzji co do zakupionego przez Państwa Produktu, tj. czy chcą go Państwo zostawić lub też oddać – wydłużyła ww. okres do 30 dni.
  2. Zielony Sklep wskazuje, że termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży wygasa po upływie 30 dni liczonych od dnia, w którym Zamówienie zostało przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta odebrane lub w którym osoba trzecia inna niż dostawca Zamówienia i wskazana przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta weszła w posiadanie zamówionego Produktu / Produktów.
  3. Aby skorzystać prawa odstąpienia od Umowy sprzedaży, Przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest poinformować Zielony Sklep o swojej decyzji, tj. o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. Powyższe powinno nastąpić w formie jednoznacznego oświadczenia woli.
  4. Zielony Sklep wskazuje, że aby zachować termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży, wystarczy, aby Przedsiębiorca na prawach konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu, o którym mowa powyżej.
  5. Zielony Sklep wskazuje, że oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży powinno być złożone na następujące dane:
  1. e-mailem na adres: serwis@zielonysklep.pl
  2. listownie na adres: ZIELONYSKLEP.PL J. P. Przybył Spółka jawna z siedzibą we Wrocławiu, ul. Krakowska 141-155, 50-428 Wrocław;
  3. osobiście w sklepie stacjonarnym: ul. Krakowska 141-155, 50-428 Wrocław
  1. W przypadku odstąpienia od umowy Zielony Sklep zwraca Przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie otrzymane od Przedsiębiorcy na prawach konsumenta płatności, w tym koszty dostawy lub wysyłki Produktu / Produktów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta sposobu dostarczenia Zamówienia, tj. innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia – wysyłki lub dostawy – Zamówienia oferowanego przez Zielony Sklep w trakcie składania przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta Zamówienia), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Zielony Sklep został poinformowany o decyzji Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.
  2. Zielony Sklep dokona zwrotu wszystkich uiszczonych przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta płatności w związku z zawartą Umową, w tym kosztów dostawy lub wysyłki Produktu / Produktów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia Zamówienia, tj. innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia – wysyłki lub dostawy – Zamówienia oferowany przez Zielony Sklep w trakcie składania przez niego Zamówienia) przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  3. Jeżeli Zielony Sklep nie zaproponował, że sam odbierze Produkt / Produkty od Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, Spółka może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Przedsiębiorcy na prawach konsumenta do chwili otrzymania zakupionego Produktu / Produktów z powrotem lub dostarczenia przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  4. Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma obowiązek zwrócić Produkt / Produkty Zielonemu Sklepowi lub przekazać go osobie upoważnionej przez Zielony Sklep do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Zielony Sklep zaproponował, że sam odbierze zamówiony Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Zwrot Produktu / Produktów powinien nastąpić na adres: ZIELONYSKLEP.PL J. P. Przybył Sp. j., ul. Krakowska 141-155, 50-428 Wrocław. Zielony Sklep wskazuje, że w przypadku zwrotu Zamówienia (Produktu/Produktów), Zielony Sklep nie przyjmuje przesyłek (Zamówień) zwracanych (wysłanych) przez Przedsiębiorcę na prawach konsumenta Spółce z opcją płatności za pobraniem. Przedsiębiorca na prawach konsumenta musi skorzystać z innych opcji dostawy Zamówienia do Spółki.
  5. Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Zamówienia (Produktu lub Produktów), a ich wysokość uzależniona jest od gabarytów oraz ilości zamówionych Produktów (zwracanych Produktów lub Produktu), przy czym koszt przesyłki kurierskiej za wysyłkę 1 paczki do 30 kg szacowana jest na maksymalnie kwotę 60 złotych.
  6. Zielony Sklep wskazuje, że gdy Zamówienie zostało doręczone Przedsiębiorcy na prawach konsumenta do miejsca zamieszkania, Zielony Sklep jest zobowiązany do odebrania Produktu / Produktów na swój koszt, gdy ze względu na charakter Produktu nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
  7. Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu / Produktów będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający, poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania danego Produktu.
  8. Zgodnie z przepisami Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie ma prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w zakresie następujących umów, tj. m. in. umowy:
  1. o świadczenie usług, za które Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
  2. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Przedsiębiorcy na prawach konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  3. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
  4. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  5. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.
  6. Zielony Sklep wskazuje, że Klientowi nie będącemu Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, tj. co do którego nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży, o którym mowa w niniejszym dokumencie.
  1. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
  1. Zielony Sklep wskazuje, że w związku z możliwością podania przez Użytkownika danych osobowych za pośrednictwem Platformy (np. w przypadku zakładania konta w Sklepie), Zielony Sklep może przetwarzać dane osobowe Użytkowników oraz Klientów.
  2. Spółka wskazuje, że każdorazowo przetwarzanie przez nią danych osobowych przekazanych za pośrednictwem (przez) Stronę będzie odbywało się zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólne rozporządzenie o ochronie danych (dalej: RODO) oraz przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 1781) (dalej: UODO), w tym innymi przepisami powszechnie obowiązującymi ww. zakresie.
  3. Zielony Sklep wskazuje, że administratorem danych osobowych przekazywanych za pośrednictwem Platformy jest ZIELONYSKLEP.PL J. P. Przybył spółka jawna z siedzibą we Wrocławiu, ul. Krakowska 141-155, 50-428 Wrocław, wpisaną do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000303468, NIP: 9111947865, REGON: 020742832.
  4. Szczegółowe zasady w oparciu, o które Zielony Sklep zamierza przetwarzać lub przetwarza dane osobowe Użytkowników oraz Klientów, wskazane są w Polityce Prywatności oraz Polityce Plików Cookies, które to dokumenty są dostępne na Stronie internetowej. Bez względu na powyższe ww. informacje przekazywane są każdorazowo Użytkownikowi w momencie przekazywania przez nich danych osobowych (np. rejestracja Konta, składanie Zamówienia itd.).
  5. Oprócz danych osobowych, Zielony Sklep przetwarza także dane zgromadzone w plikach Cookies. Dane te są wykorzystywane w celu podnoszenia jakości świadczonych usług, a w związku z połączeniem tych danych z innymi informacjami przetwarzanymi przez Spółkę mogą one stanowić również dane osobowe. Szczegółowe informacje dotyczace wykorzystywanych przez Zielony Sklep plików Cookies znaleźć można w Polityce Plików Cookies.
  1. KONTAKT Z ZIELONYM SKLEPEM
DziałDane do kontaktuCo załatwisz
Dział Obsługi Klientapytanie@zielonysklep.plKontakt w sprawie bieżących zamówień lub uzyskania informacji o Produktach Sklepu.
Dział Reklamacjiserwis@zielonysklep.plKontakt w sprawie reklamacji Produktów, chęci złożenia odstąpienia do umowy sprzedaży, reklamacja działania Platformy lub Sklepu, inne sprawy wyżej nieokreślone.
Dział Ochrony Danych Osobowychkrystian@zielonysklep.plKontakt w celu skorzystania ze swoich praw dot. ochrony danych osobowych, uzyskania informacji o zasadach w oparciu, o które Spółka przetwarza dane osobowe swoich Klientów
  1. PODSTAWA PRAWNA REGULAMINU

Regulamin został opracowany m.in. na podstawie następujących aktów prawnych:

  1. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2022 r., poz. 1360);
  2. Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020, poz. 344);
  3. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781);
  4. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – ogólne rozporządzenie o ochronie danych.
  1. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta w stosunku do którego mają zastosowanie przepisy Ustawy o prawach konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur znajdują się w siedzibach jak również na stronach internetowych Powiatowych (miejskich) Rzeczników Konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, w tym również Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
  2. W razie powstania sporu między Spółką a ww. Klientem, Klient, o którym mowa w pkt. 1 powyżej może zwrócić się do Spółki z wnioskiem o pozasądowe jego rozstrzygnięcie, może także skorzystać z Europejskiej platformy internetowego rozstrzygania sporów (ODR) dostępnej pod adresem: ec.europa.eu/consumers/odr
  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Zielony Sklep wskazuje, że Regulamin może być zmieniany przez Spółkę, jednak dla Użytkownika (Klienta) wersją wiążącą Regulaminu jest każdorazowo wersja obowiązująca w chwili akceptacji Regulaminu przez Użytkownika.
  2. Językiem stosowanym w komunikacji między Spółką a Użytkownikiem jest język Polski.
  3. Prawem właściwym dla wszelkich stosunków prawnych powstałych pomiędzy Spółką i Użytkownikiem wynikających ze świadczenia na rzecz Użytkownika przez Zielony Sklep usług drogą elektroniczną, jak i prawem właściwym dla wszelkich umów zwartych przez Zielony Sklep z Użytkownikiem lub Klientem jest prawo polskie.
  4. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów ze Spółką jest sąd właściwy miejscowo ze względu na siedzibę Spółki, bądź sąd właściwy ze względu na miejsce wykonania zawartej przez Zielony Sklep z Klientem umowy.
  5. Zmiany w Regulaminie będą zamieszczane każdorazowo na Stronie internetowej. W przypadku zmiany Regulaminu Klienci zostaną o każdej zmianie Regulaminu powiadomieni drogą e-mailową przy zachowaniu możliwości rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, która to jest przez nich ze Spółką zawarta.
  6. Zielony Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu m.in. w celu:
  1. wprowadzenia zmian w jego treści, które to wynikają z nowelizacji przepisów prawnych lub regulacji związanych z bezpieczeństwem informacji lub danych osobowych;
  2. wprowadzenia nowych funkcjonalności, ulepszeniu lub konserwacji obecnych rozwiązań technologicznych na Stronie lub w Sklepie.
  1. Materiały oraz treści udostępnione bądź zamieszczone w Portalu podlegają ochronie w zakresie praw autorskich zgodnie z treścią ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2021, poz. 1062).
  2. Żadne z materiałów wskazanych w pkt. 7 powyżej czy ich części nie mogą być powielane lub rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie bez uprzedniej pisemnej zgody Spółki.
  3. Archiwalne wersje Regulaminu dostępne są na żądanie Użytkownika.
  4. We wszelkich sprawach nieobjętych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
  5. Załącznikiem do Regulaminu jest:

– wzór formularza o odstąpieniu od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną / o dostarczenie treści cyfrowych (Newslettera);

– reklamacja produktu zamówionego przez platformę zamówień B2B.

  1. Bieżąca wersja regulaminu została opracowania w dniu 12-09-2023 r.

Załącznik nr 1 do Regulaminu usług świadczonych za pośrednictwem Platformy Zamówieniowej B2B dostępnej pod adresem: … – „Wzór formularza o odstąpieniu od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną / o dostarczenie treści cyfrowej (Newslettera)”.

___________ data: ____________

Oświadczenie o wypowiedzeniu

umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną / o dostarczanie treści cyfrowej (Newslettera) zawartą za pośrednictwem Platformy Zamówieniowej B2B dostępnej pod adresem:

Adresat:

ZIELONYSKLEP.PL J. P. PRZYBYŁ Sp. j.

ul. Krakowska 141-155

50-428 Wrocław

Ja ____________________________ prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą ______________, adres e-mail: _______________________ niżej podpisany/a, niniejszym

Działając w imieniu i na rzecz ____________________________z siedzibą _______________________, KRS: _______________________, REGON: _______________________, NIP: _______________________,

wypowiadam:

 umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie obsługi konta, którą to zawarłem/am z ZIELONYSKLEP.PL J. P. PRZYBYŁ Spółka jawna z siedzibą we Wrocławiu, poprzez założenie konta na Platformie Zamówieniowej B2B dostępnej pod adresem: …

 umowy o dostarczenie treści cyfrowej (Newslettera), którą to zawarłem/am z ZIELONYSKLEP.PL J. P. PRZYBYŁ Spółka jawna z siedzibą we Wrocławiu, przez zapisanie się do Newslettera.

__________________________